Musikhjälpen, kom tillbaka!

12 maj 2009

Valborgsmässoafton var förvisso för ett par veckor sedan. Låt mig ändå blicka tillbaka dit.

Den grymma skakvällen är redan nämnd. I stället ska jag snacka om det som hände tidigare under dagen.

Musikhjälpen i P3. Klockan 10-16.

Kitty, Henrik och Ehsan var tillbaka för en snabb återförening. Visst finns det många programledare som är bättre, men just att P3-lyssnarnas favoritlåtar spelades igen var fantastiskt kul.

Tyvärr, på grund av jobb, missade jag rätt mycket live, men tur då att det finns webradio.

Och där spelades till exempel (för att nämna några):

* Dr. Dre feat Snoop Dogg – Still D.R.E.

* Smashing Pumpkins – Tonight, tonight

* Guns ‘N’ Roses – Sweet child of mine

* M.I.A. – Paper planes

* Paul Simon – You can call me Al

* Black Box – Ride on time

* Bob Marley & The Wailers – Three little birds

Inte ofta man hör de låtarna på radio annars. Det är därför jag älskar Musikhjälpen.

De tio mest önskade låtarna (från den ”riktiga” Musikhjälpen i december) listades dessutom.

10. The Killers – Human

9. Takida – Curly Sue

8. Katy Perry – Hot n cold

7. USA for Africa – We are the world

6. Agnes – Release me

5. Kevin Borg – With every bit of me

4. John Lennon – Imagine

3. Pink – So what

2. The Hives & Cyndi Lauper – A christmas duel

Inga jättehöjdare fram till dess, men ettan däremot var femstjärnig med pool på balkongen.

Så vinnaren är (inte helt oväntat)…

1. LADY GAGA – POKER FACE

Förutom sporadiska inslag hörde jag nästan hela de två sista timmarna. Några minuter före klockan 15 kom ett intro som fick mig att höja volymen till max. Jag la mig raklång i soffan med bakhuvudet på kudden, njöt av introt och bara…

Fy fan vad vackert.

Lämna en kommentar